onsdag 15 juli 2009

Onsdag 15:e Juli


Pappsen killar mig på fötterna!


Jag klappar Gizzo (som tuttar tillsammans med mig)


Jag och "Gizzo"


Min radiostyrda roliga bil :)


Jag och Nikko bygger över mina fötter


Kaaaaallt i vattnet var det osså


HiHi, här delade jag ut blad till allihopa :)


Det blåste ganska mycket på stranden


Jag och Nikko


Låååångt därborta är jag och Ström o kastar boll till varandra :)


Vårt mellanmål idag. Myyyycket vattenmelon


Hejje.
Många bilder blir det :)

Oj vad det hänt saker här sedan sist jag skrev.
Igår for jag med Pappa, Issa, Nicke och Ström till Norrmjöle för att bada.
Det var lite blåsigt ute på stranden tyvärr men riktigt skojj ändå.
Före vi drog iväg for jag och pappsen o innhandlade både en badring och ett "hink-kitt" till mig.

Direkt vi kom ner så byggde vi tre stora torn av sand, sedan visade Nikko mig hur man skulle sätta flaggor på dom.
Efter jag kastat lite boll och doppat fossingarna (var kallllt) så fick jag samtliga att försöka få ljud i bladen som jag plockade och delade ut till dom :D
Nikko var duktigast, han fick det att tjuta till hööögt.

På kvällen skulle pappsen ut så då fick jag fara till Farmor Kicki och Mormor Gun. Underhöll dom ända till runt 23-snåret :D

Idag blev det tomtegröt till lunch sedan lite film.
Innan vi ätit middag städade vi även mitt rum och hittada många leksaker både jag och pappa glömt jag hade. Bland annat den radiostyrda bilen, och hunden jag fick av pappa när jag fyllde ett år. Vårt uppdrag efter middagen blev att köpa batterier till bägge två vilket vi också gjorde. Hann även med att träffa Joel och David på Jysk, där jag fick en Puh-mugg och lite mer såpbubblor till min pistol.

Batterierna pappa valde ut passade så när vi kom hem igen har jag både lekt med hunden (som jag har döpt till Gizzo såklart) och bilen. Oj vad kul det var att köra den. Nu kan jag både svänga och köra bakåt och frammåt :D

Imorgon har pappa lovat vi ska satsa på lite såpbubbelblåsning och kanske stranden igen om det är fint väder!

3 kommentarer:

mamma sa...

Söt plutten. Har bulan gått över än?
Pappa kanske kan hjälpa dig att vara på skype i morgon innan d ska sova? Sku gärna vilja prata lite med dig :) Pussar till den bästa, från mamma.

Danne sa...

Bulan är nästan borta men jag säger fortfarande jag har ont när man tar där.
Annars är allt bra, förrutom att det hände ett litet missöde ikväll när jag vaknade o ville gå på toa men fortfarande var lite halvsovandes..Fördelen är att papap har fått tvättat lite kläder och dessutom har renstädat hela toan :)

poledance sa...

ok, ,jag tro jag är med på vad du menar.... det är en fas man ska igenom :) är lite okul att reda upp, men hon lär sig.