torsdag 30 juli 2009

Torsdag 30:e Juli


Den riktiga Nemo o Anemonen (där han ju bor)


Jag och Nemo


Piff & Puff


Krokodiler!


Haj! Dum döm dum döm dum dömdömdömdömdömdööm


Tjuvläser lite på skylten


Apor på Skansen


Jag och 2 x Nemo


Jag och kungakronan jag lånade hos Camilla :)


Lördagmorgon


Kalla mig Travolta


Jag och banka-spelet


Helekoptern och jag


Massa vatten!!


Mera vatten


Vatten igen lixom!


ingången till Restaurangen hade ett litet vattenfall på sidan :)


det blev liiiite tråkigt medans pappa och Anna åt middagen..men när glassen kom in blev det desto roligare


En nyvaken jag med en mummsig Nektarin


Bakgården hos Anna

Lite uppdatering från senaste inlägget :)

Jag och pappsen drog ju iväg med bilen till Stockhol på Torsdagkväll.
Själv höll jag mig vaken för att vara trevlig med pappsen ungefär fram till Övik, sedan orkade jag bara inte längre och passade istället på att sova några timmar.
Vaknade först när jag hörde pappa med en lite orolig röst prata i telefon och fråga om vägen. (samtidigt som han sa några ord jag aldrig tidigare hört till GPS:en i bilen som tydligen inte riktigt hade uppdaterade kartor) :D

Hur som helt gick det galant att hitta fram ändå via lite vägbeskrivning mobil-ledes. Lite nyvaken och försiktig klev jag in på Dalagatan vid 04-tiden natten mot Fredag.
När all packning var inne borstade vi tänderna och pappsen la sig ner med mig. Tydligen skulle vi sova MERA, även fast jag kände mig skapligt piggelin nu. Ville ju på upptäcksfärd eftersom allt var nytt här :)
Somnade dock tillslut efter ihärdigt killande på ryggen av papps.

När vi vaknade nästan morgon var tyvärr vädret inte helt optimalt. Även om det inte regnade lös solen med sin frånvaro. Eftersom Anna skulle få hjälp med köksinstallation beslöt sig pappa och jag för att hälsa på Camilla en snabbis.
Dit fungerade då den sabla GPS:en så vi var framme i ett nafs. Turligt nog hade Camilla sin systerson på besök = lekkamrat till mig. Även om han var betydligt äldre var han väldigt snäll med mig och kastade både boll och busade med lilla jag i sängen :)
Efter vi käkat lunch tog jag och pappa tillfället i akt att sova några timmar med, varefter vi styrde kosan hem till Anna igen.
Middagen intogs innan vi for från Camilla, men pappa och Anna hade ju inte ätit så vi körde iväg till en restaurang.
Inne i köpcentret var det VATTEN!!!!!! Ni kan ju tänka er hur glad jag blev för jag älskar som sagt vatten. Det var en stor fontän med massa vattenstrålar som man dessutom kunde styra med hjälp av knappar. Jag höll på fastna där men när jag såg pappa klappa sig på magen med hungrig min följde jag med in på Restaurangen.
Dock, just vid ingången till denna fannst det...ett litet vattenfall! Wohooo, mera vatten :D

När pappa och Anna ätit klart middagen fick jag lite glass med chokladsås, mummselimumms vad gott det var. Efter betalning satte vi riktning mot den stora spelhallen. Anna hade nämligen koll på detta när hon föreslog matstället och här trivdes jag kan jag lova. Det fanns massor av blinkande mojänger. Jag fick åka en helekopter, dansa, sparka fotboll och banka på gubbar som ploppade upp för att nämna en del av allt skojjsigt. Dessutom fick jag en till ROSA glass av pappa på vägen ut.
Var nog lite uppjagad av allt vi varit med om (och kanske allt socker med) så hade lite svårt att somna..men vid 22.30 hittade jag och John Blund igen varandra tillslut.

Lördagen blev en superdag för mig.
Direkt vi vaknade förstod jag att det var nått spännande på gång för pappa var uppe FÖRE mig. Han sa att vi skulle fara och kika på "Kokodriller" Sagt och gjort, direkt efter frukosten var intagen begav vi oss iväg till Skansen. Innan vi ens kom in på området började uppladdningen på min toppendag. Anna gick nämligen in och köpte en Nemo-ballong till mig. =) Den gick jag för övrigt och höll i helt själv HELA dagen..ingen fick röra den!

Inne på Skansen fanns det fullt med djur. Först såg vi apor, även om jag min vana trogen såg att det var VATTEN där före jag såg att det faktiskt satt apor helt fritt utanför burarna bredvid oss :D
Vi såg även Orangutanger som klättrade och klängde, plus en liten en som skuttade ner aldeles nära mig och sög i sig en apelsin.
Efter det kom vi in i själva huset där de ärke-bästaste djuren fanns. Pappa visade mig först hajar! De var större än mig och simmade runt där och såg skräckinjagande ut. Jag tycker dom var jätttttefina. Ville inte gå vidare när pappa sa att det fanns fler djur här inne också.
När han väl dragit iväg mig (med protester från mig) fick vi syn på Krokodilerna. Ojojojoj vilka tänder de hade. Jag ville VERKLIGEN inte gå härifrån när pappa sa att vi skulle vidare. Efter det hittade vi igen några stora vattensköldpaddor. Dom såg helkonstiga ut, som urtidsdjur. Självklart ville jag INTE gå ifrån dom heller :D

Pappa drog dock iväg mig till ett annat akvarium där Anna hittade igen Nemo! Det här blev nog mitt absoluta bästa ögonblick på hela Skanselvistelsen. Nemo kikade ut från Anemonen precis som han gör i filmen, och sedan fick vi även se nemos pappa och fiskkompisen där. Stannade länge länge och kikade här för jag var helt betagen att Nemo som jag sett så mycket på hemma verkligen fanns och bodde här!

Vi hann naturligtivs även med att se en mängd andra djur. Exemplevis massa ormar(Jag klappade helt orädd på en till pappas gapande mun eftersom jag varit jätterädd för ormarna i Holmsund). små jordekorrar, groddor, spindlar, och en rad andra fiskar och apor.
På vägen ut hittade pappa en Nemo-fisk som han köpte till mig och efter det var naturligtivs min dag gjord. Nöjd och glad strosade vi ut för att snabbt bara köpa en hamburgare innan vi begav oss iväg till T-centralen för att möta upp mammsen.

Nu ser jag fram emot massa soliga och roliga dagar på Åland. Sa till pappa att han INTE behöver sakna mig så mycket eftersom jag kommer hem till han snart :)

Kram alla

1 kommentar:

yoursooofine sa...

men vadå söt unge. :P
är du en ung förälder?