fredag 3 juli 2009

Fredag 3:e Juli














Heeeeeej.

Igårnatt kom ju jag och mammsen hem från Åland, och jag visste pappa skulle hämta mig idag. Däremto var jag så jämlarns trött att jag somnade innan pappa kom och hämtade mig. Men oj vilken överraskning jag fick när mamma kom ner med en väääldigt nyvaken mig. Där var minsann pappa som jag väntat mig, men Gizzo var med osså!!

Oj vad han känns stor när man inte träffat han på ett tag. Det tog några minuter innan jag kom igång men sedan blev det Gizzo-fokus för min del till 110 procent.
Vi gick hem till pappa och jag letade pinnar att ge Gizzo under hela prommenaden.
Väl hemma lekte vi alla tre - jag, pappa och Gizzo på utsidan. Jag kastade min boll och sa "varsågod". Då sprintade Gizzo efter bollen och knep tag i den med sina vassa tänder. Sedan sa jag "Loss", och då släppte han bollen till mig så jag kunde kasta igen.
Tror vi höll på sådär säkert en timma.
Efter det så hoppade jag och pappsen i badet. Han är ganska alergisk märker han nu när det var ett tag sedan han hade Gizzo hemma så vi kände det var lika bra att tvätta av oss rätt rejält innan båda ögonen på honom svälde ihop =)
I badet blåste vi skum på varandra. Jag har blitt en jäkel på att blåsa kan jag tala om. Tidigare var det mest bara ljud som kom från mig när jag försökte..det blåste lixom inte så mycket men nu ska ni bara veta hur långt jag kan blåsa iväg skummet. Imorgon ska vi ta min cykel för att leta efter lite maskrosor vi kan prova mina nya blåskunskaper på.

Efter badet kom plötsligt Kicki och hälsade på. Jag och pappa bjöd henne på kaffe plus lite körsbär som pappa handlat tidigare idag. Dessutom fick jag smaka en Kitty-glass :D Ojoj vad jag gillade den. Håller tummarna att jag ska få smaka en till imorgon, och jag tror chanserna för det är ganska stora eftersom det är LÖÖÖÖÖRDAG!!!

Nu har jag just varit ute och lekt en till sväng med Gizzo och ska just på med pynnen för att hoppa i sängen.
Kram alla

1 kommentar:

Zaida sa...

Fiiina fiiina Gizzo. Saknar dig!