tisdag 7 juli 2009

Tisdag 7:e Juli

Hallo.

Usch vilket skitväder vi har fått på starten av vår semester.
Imorse lyfte pappa upp mig så jag fick se hur det öste ner. Inge cykling idag inte :(

Istället har vi hunnit med rätt många minifilmer om Nalle Puh, plus då byggt med min träjärnväg. Vingeling hade ju en sån och då kom pappsen på att även jag ju hade en sån stående i mitt rum. Tuut Tuut vad jag har kört tåg :)

Efter lunch tog jag och pappsen det lungt i soffan och småsov båda tvån. Vid 16 tog vi dock tag i saker och ting. Pappa laddade upp med en powerdrink och jag kastade på mig stövlarna. Destination Farmor Kicki för att äta lite nygräddade bullar :)
Vi höll först inte på hitta någon parkering eftersom det var över 10 cm vatten på gatan utanför. Inne hos Farmor åt jag två stoooora bullar, och efter det satte pappa iväg mot gymmet i högsta fart.
Hos farmor fick jag leka med trolldeg - det är verkligen skojj. Jag byggde ormar och mammor och pappor och bullar och allt möjligt. Höll på fortfarande när pappa kom tillbaks från träningen. Snälla Kicki skickade med oss tre bullpåsar hem också så ikväll fikade jag en och pappa har lovat att jag ska få bullar med mjölk imorgon till frukost med :D

Hemma käkade vi ganska direkt och sedan myste vi till det i soffan. Pappa hade nämligen hämtat hem "Rädda Nemo" med svenskt tal. Jag gillar den filmen faktiskt, det är mycket fina färger i den. Däremot blev jag lite orolig att Nemo INTE skulle klara sig men det gjorde han tillslut tack och lov.
Justja, just före middan gick jag in en sväng i mitt rum snabbt. Ropade skräckslagen att det var ett spöke utanför mitt fönster. Pappa satt diskade bara undan efter lunchen och sedan kom han in till mig..o då sov jag..med masken i kramläge :D
Sedan vaknade jag av att en "Helefant" gick på min mage såjag började skratta :D Pappa låssades vara Helefanten och när han såg jag vaknade till lite så kom det TVÅ Helefanter och gick på mig. Det var både Manny och Ellie, och när dom båda kom brast jag ut i gapskratt.

Hoppas ni alla haft en bra dag :) Kramis

1 kommentar:

Mamma sa...

Asså....
HITTA Nemo
och
RÄDDA Willy...

säger jag bara :D