måndag 6 juli 2009

Måndag 6:e Juli


MIN pappa


Hihih jag med lösnäsorna på huvet som horn :D


Jag med snyggbrillorna på


Jag på bion...helt koncentrerad


Tavlan snälla Tobbe gav mig

Halloj.

Gårdagskvällen var en riktig HITT!
Den nya "Elehantfilmen" var mycket bra, även om jag blev lite orolig för vad som skulle hända med Sid efter dinosaurien försvann med honom. Pappa var ju lite orolig att jag inte skulle sitta still så länge som filmen räckte, men det var då inget problem alls. Den två delarna som rörde sig på min kropp under nästan två timmar var endast armen från poppkornskålen till munnen och sedan själva munnen för att tugga.

När vi kom hem från Bio:n landande vi bara hemma snabbt för att packa med lite kläder sedan bar det av till Vinga igen.
Ni må tro jag och Vingeling busade på. Vi "Klippte" grannens gräs och kastade ner det på bilvägen, sprang runt runt, lekte med boll, lekte med dockvagn mm mm mm.
Är jätteglad att vi blev ditbjudna så jag fick rå om Vinga så länge. Jag somnade ju tillochmed i Vingas säng! Men vi hade lite svårt att lugna ner oss när vi båda låg i den måste jag nog erkänna...först när Zaida kom och sjöng lite somnade vi runt halv tolv på kvällen.

Idag på morgonen var inte pappa så superpigg :) Han följde dock med mig upp och hjälpte mig med pottan, tog på mig kläder och satte på lite Alfons Åberg på TN:n. Sedan landade han i sängen igen.
Först vid lunchtid vaknade han på riktigt och vi satte oss båda ner och åt lite tomtegröt.
Efter vi svängt förbi Vingeling för att hämta hem pappas bil så for vi till Tobbe. Vi har nämligen haft så tur att vi som sagt igår blev bjudna av Nicke och Millan på middag och ikväll stod Tobbe för kalaset. Massa gott kött, strips och såser åt vi. Sedan såg vi "kyckling-filmen". Har sett en del av den hos pappa men nu gillade jag den faktiskt mera, även om de inte pratade svenska. Tobben har ju en så stor tv med så det känns lite som att se bio när man är där.

Nu är det natti för mig, klockan är över 22..ingen ordning när pappsen har semster. Som det ska vara :)
Kram alla

Inga kommentarer: