onsdag 22 juli 2009

Onsdag 22:a Juli


Jag hjälpte pappsen att få liv i glöden genom att blåsa lite på den




Hamburgare!


Vår mummsiga efterrätt

Heluu.

Dan började med skitväder men runt halv fem så kom solen fram igen.
Har sovit hos Kicki inatt och kom hem o väckte pappa runt 11-tiden idag.
Lite seg var han allt men jag fick upp han genom att tända alla lampor i sovrummet o samtidigt skrika "pappa kom nu kom nuuuuu gå uppp!!"

Eftersom vädret till en början var trååk såg vi lite film och byggde en tutt-hållare i Lego för mina tuttar jag har här hemma. Hann även med att laga till både kaffe och steka lite fisk till pappa i mitt eget kök.
Vi har även letat benet till min hund Gizzo..dock utan framgång. Jag konstaterade till pappas asgarv att "benet har nog flygit bott".

När solen började skina igen gick vi ut för att cykla en sväng. Vi körde iväg till en lekpark här brevid där jag träffade två kompisar. Dock dög dom bara en liten stund, jag ville nämligen hellre gunga med MIN pappa.
Efter vi cyklat hem igen med nya fina pinnar på cykelflaket for vi och handlade. Vi köpte hamburgare för pappa sa att vi skulle passa på och grilla lite ikväll :)

Sagt och gjort, direkt vi kom hem hjälptes vi åt att få fart på grillen. Medans den tog sig förberedde vi efterrätten med, - Jordgubbar och vattenmelon.
Eftersom vi hade rätt mycket mat ringde vi till David och bjöd över honom med.
Ojoj vad gott det blev! Jag satte i mig en hel hamburgare själv med både ketchup, gurka, lök, sallad, och tomat. Dessutom rymde jag en hel skål med efterätt osså!

När vi ätit klart var klockan ganska mycket så då vankades det sängen. Ville först inte alls sova för jag kände mig oerhört pigg, men direkt pappsen läst klart godnattbönen (som jag numera kan helt utantill och alltid läser tillsammasn med honom :D) så somnade jag faktiskt.
Kram alla

Inga kommentarer: