söndag 19 juli 2009

Söndag 19:e Juli


Vår nya jordgubbsplanta vi köpte i Lördags. Nu hoppas vi denna ska generera lite jordgubbar vilketn den förra INTE gjorde


Jag "illar" att blåsa i pappas ansikte :D


















Halluuuuuu.

Igår när jag vaknade frågade pappsen vad jag ville göra och tro om hans förvåning när jag sa "Åka vagn och mata Ankorna!". Pappa trodde nog hellre jag skulle villa fara och bada eller cykla men icket. Jag verkligen älskar vagnåkning, vilket pappsen tycker är perfekt så han får lite mil på benen med :)

När vi väl kom fram till Ankorna var jag liiiiite rädd i början. Nu var det nämligen massa fiskmåsar där med och dom kom lite väl nära kände jag. Förmodligen var dom supersugna på brödet jag fick kasta ut.
Efter all ankmat var slut gick jag nästan hela vägen hem. Det dock dock sin lilla tid eftersom jag passade på att plocka blommor och leta efter pinnar med.

När vi väl kom hem igen så gjorde vi oss fina och for till Kicki. Jag skulle nämligen sova över där ikväll då pappsen skulle ut med några kompisar. Eftersom jag haft en ganska fullspeckad dag med papps somnade jag redan strax efter 20..vilket Farmor INTE är van med. Mormor Gun läste saga för mig och låg brevid mig tills jag somnade :)

Imorse började dagen med lite cykling, sedan såg jag och Kicki pappa komma gående vid lunchtid. Vi for direkt hem eftersom pappa var lite hungrig i magen. Vädret blev tyvärr inte så fint som vi hade hoppats, stod ju strandhäng på agendan med Erika egentligen men när molnen svepte in kändes inte det så roligt längre :/
Jag och pappsen såg lite Shrek, o sedan vid 15-tiden när det iaf var lite mer sol ute sparkade vi boll och kastade även lite frisbi till varandra. Det var skojj :)

Som vanligt blev vi bjudna på Söndagsmiddag till Farmor. Fick gott grillat kött med strips som jag åt ganska mycket utav, o sedan även jordgubbar och glass till efterrätt. Emellan maten och efterrätten hann jag och pappsen spela lite mer boll med varandra ute :)

När vi kom hem var klockan vid 21 så blev välling och nattning ganska direkt. Somnade på några minuter bara, trött som jag var efter en väldigt rolig helg!

1 kommentar:

Lena sa...

Fantastiska bilder på dig, Moa i sommarängen och vilka roliga saker ni hittar på. Förstår du gillar djur i massor :-)