fredag 19 december 2008

Fredag 19:e December

Pappa pappa pappa pappa lät det från mig..men vi tar det från början.

Idag trodde jag ju att pappsen skulle komma och hämta mig på dagis, så var det ju tänkt. Tro om min förvåning när Farmor Kicki istället dök upp där vid 16-tiden. Hon berättade att pappa först tänkt hämta mig och sedan lämna mig hos Farmor, men eftersom det blev så stressigt bestämde dom sig för att Farmor skulle hämta mig direkt istället och pappa skulle kunna komma hem lite tidigare än planerat. Tydligen hade de en julfest på jobbet med glögg, middag och massa spel och roligheter.
For hem till farmor, men vi svängde förbi Mommo Gun på vägen så hon fick följa med oss.

Där käkade jag massa mat och såg på tv och läste böcker och hade jättelkul. Strax före 20.00 så bara stod pappa där i dörren och kors vad glad jag blev!. Tror jag sa "pappa" minst 35 gånger :D Jag fick två stora kramar av honom och som svar pussade jag honom på munnen och på näsan och på pannan och på hakan och på ögonen och på öronen och på armarna och på fingrarna! Var faktiskt riktigt pappa-sjuk idag.

Vi fikade lite sedan for vi hem eftersom jag var ganska trött. Hemma fick jag öppna ett paket på kallendern (fick en napp som det står Moa på) och kikade även på väggen av våra händer som pappsen har satt upp. Jag såg direkt att den ena var min hand och den andra var pappas!
Efter det borstade vi tänderna, tog på pynnen och skuttade i säng. Pappa läste två NallePuh-böcker för mig och efter 2 minuter var det Zzzzzz.

(vill ju somna fort så att jag ska kunna vakna i tid och hitta på massa kuligheter imorrn!)

Natti Alla!

Inga kommentarer: