tisdag 23 december 2008

Tisdag 23:e December


Dan före dopparedan!!!

Imorgon är det uuulafton säger pappa hela tiden.
Jag förstår inte riktigt vad det innebär mer än att Tomten kommer och man ska få "Akeeet".

Imorse tog sig både jag och pappsen upp i tid. Dessutom hade en snäll tomte varit och lämnat Akeeet till oss på bron så det gjorde ju att vi piggnade på oss lite extra snabbt :) Kom till dagis strax efter 08. Det var dock inte så kul där eftersom jag fick fara til Idet och inte min vanliga avdelning. Var endast ett enda barn jag kände igen där så blev en extra lång avskedskram med pappa..
Tur som det var hade han bara halvdag så han hämtade mig direkt efter lunchtuppluren.

Efter hämtning bar det av till frisören. Pappsen skulle nämnligen snagga till sig innan det här som kallas Ulafton. Måste erkänna att det inte var allför roligt där, det fanns lixom inget att göra mer än att titta runt på alla speglar och borsta lite hår på golvet.
När pappsen var tillklipp for vi och fikade hos Kicki, efter en stund kom också Aaid och hälsade på för att fika med oss. Snabbt hem för att tanka i sig lite mat och sedan for vi o hälsade på Gizzo! Det var verkligen superkul att se han igen. Ojojoj vad stor han är nu när det var någon månad sedan jag fick busa med han! Dock lika snäll och go som jag minndes honom. Vi lämnade över en liten present till Janne och även två paket till Gizzo som han såklart fusköppnade direkt.

Efter någon timma tackade vi för oss och for hem. Pappa är tydligen rätt allergisk mot hundar ändå för han kraxade och nyste hela vägen hem i bilen. Efersom vi tok-gosat med Gizzo bestämde vi oss för att bada bort alla hundbacilusker, så jag dök ner i plurret tillsammans med de obligatoriska badankorna plus mamma fisk. (Pappa fisk har vi som sagt tappat bort..)
När vi tvålat in oss och badad färdigt kom Tobbe och hälsade på med! Han hade med sig två klappar till lilla mig! Jag måste ha varit ruskigt snäll när alla runtomkring mig är så snälla mot mig.. :=) Tack alla!

Snabbt intag av välling sedan bar det av i sängs. Jag var verkligen trött och gäspade redan när pappsen skulle börja läsa första boken. Nu lääängtar jag tills imorgon! Tänk att vi ska öppna alla klappar under granen då.

Inga kommentarer: