tisdag 30 december 2008

Tisdag 30:e December


Årets näst sista dag!
Det visade sig bli lite av en skit-dag för både jag och Pappsen har blitt förkylda :/

Pappa väckte mig runt 9-tiden imorse eftersom vi jobbar hårt med sovrutinerna nu. Fick macka och "shokad-mölk" till frukost. Smask! Jag klagade ju lite på att jag hade ont i hassen så därför gjorde pappa varm shokadmölk isället för vanlig mölk, men det var supergott!

Efter också pappa druckit och ätit upp for vi till stan. Vi for förbi Umeå Energi för att lämna in några papper där (fast jag fick sitta kvar i bilen när pappa gick in..är lite sur fortfarande för det..), for till Färg och Tapet och köpte tapet och spackel, samt slutligen till Norra Trä för att köpa några lister till hallen sa pappa.
På vägen hem var jag superhungrig och sa "Moa elska hamburgare" vilket såklart resulterade i att pappa köpte mat på Frasses till oss.

Eftersom vi båda kände oss lite småvissna blev det lunchvila direkt efter maten och vi sov ända till 15.30. Då kände jag mig ganska så pigg faktiskt men pappa nyste och snöt sig. Nu tror jag iofs han är lite känsligare än mig men lite synd om honom var det allt.
Vi slappade i soffan ett tag för att vakna till, och sedan bar det av för att handla lite mat. Jag gillar faktiskt att handla. Pappa låter mig såklart gå runt med en såndär liten vagn som passar lilla mig, och han lastar i saker vi ska "söpa".
När vi kommit fram till kassan får jag lasta upp alla varor på bandet, även om han hjälper mig när det är lite tyngre saker, och sedan när allt är upplastat räcar jag iväg för att lämna vagnen. Sedan plockar vi ner allt vi söpit i påsarna och bär iväg det till bilen tillsammans. Pappa har sag att det är tur jag är med, annars skulle han aldrig orka två stora påsar med mat :)

Nu har jag just ätit middag (blev spagetti och köttfärssås som jag smaskade i mig på rekordtid), och snart ska jag få "röd appsin" som vi handlade idag innan det blir slafen. Både jag och pappa ska försöka somna tidigt idag så vi har större chans att vakna friska och pigga imorgon. Håll tummarna att vi kryar på oss för jag är laddad att fara till Kicki och äta, och pappsen surrar om att träna på dagen sedan hälsa på några kompisar på kvällen.

Inga kommentarer: