måndag 8 december 2008

Måndag 8:e December

Dagis igen..

Hej.

Idag var det dag för dagis igen, pappa har ju arbetsvecka som vanligt.
Vaknade strax efter sju av att pappa väckte mig..jag hade allt kunnat sova lite längre jag om jag bara fick.
Blev vällning till frukost och paketöppnande plus tomatätning såklart. Fick ett par ballonger idag som det stod "Moa" på! Det var en bra present tyckte jag, däremot hade pappa väldans svårt för att lyckas knyta ihop ballongerna när han väl blåst upp dom.

Var skojjs på dagis som vanligt, och pappsen hämtade mig just före 17.
Vi for direkt till mommo Gun eftersom hennes tv hade gått sönder sa pappa så vi skulle se om vi kunde laga den. Tydligen kunde inte pappa tyvärr, men jag hade ju en lösning på det som jag berättade i bilen på vägen från mommo. "Moa söpa tv mommo glaaad nuu?". Pappa skrattade bara åt mig :S

Sedan for vi och handlade mat. Vi köpte två varma kycklingar och potatissallad och banaer och mjölk och fil. Väl hemma fastnade jag vid Puh-pusslet lääänge. Pappa visade mig ett trix för att kunna lägga det själv, så nu letar jag först upp bitar där som det är Nasse på och försöker få ihop dom, sedan letar jag bitar med Puh-börnen på och försöker få ihop dom. Då blir det som lite lättare märkte jag.
När jag trixat klart med pusslet var det dax för mat, och efter maten bled det lite tv med pappsen.
Haha efter han diskat smög han upp bakom mig i soffan och frågade mig "vad tro du pappa vill göra nu?" och då svarade jag "kaaaama mooooaa". Tydligen hade jag rätt för jag fick en låååång kram av honom.

Somnade efter pappsen läst två sagor för mig och jag som vanligt efter vi släkt lampan gått upp igen för att sitta på pottan..
Godnatt alla!

Inga kommentarer: