onsdag 31 december 2008

Onsdag 31:a December - Gott Nytt År


Hej alla!

Idag när jag vaknade så steg pappa upp och satte igång Puh, bytte på mig och la på mig filt och gav mig välling, sedan hoppade han tebax i sängen. Antar stackaren var lite trött :)
Däremot steg Aaid ut från mitt rum efter någon timma! Han har tydligen sovit där inatt eftersom hans hus brunnit. Det var skojj att han var här för han lekte lite med mig på morgonen medans pappa låg och småslummrade i sängen ett bra tag.

Mamma kom och hämtade mig just före det var lunchdax, så det blev att ge pappsen massa kramar och pussar o att packa mina kläder och de "ulklappar" jag ville ha med mig till mamma.
Var skojj att träffa henne igen, det var ju flera flera dagar sedan nu, och jag tror pappa tyckte det var skönt att få vila lite efter lucnhen med när han inte var helt pigg.

Just före middagsdax dök dock pappsen upp hos mamma igen! Tydligen skulle jag äta middag hos Kicki. Pappa hälsar och tackar mammsen för att de fick låna mig :)
Hos Farmor var det fullt hus. Mommo Gun var där, Aaid var där och även Eva.
Jag hade ju med mig min Puh-ryggsäck med min tårta i så jag packade upp och började bjuda alla direkt jag fick av mig ytterkläderna.
Vi fick jättegod mat, och sedan även glasstårta och massa "sokla Oodis".
Fick också följa med Farmor och Eva ut och tända på tomtebloss. Det var superskojj när de började brinna för de sprakade så kuligt.

Fick "bonger" av Kicki med som jag fäktades med Momo Gun med, tills Kicki stack sönder dom med en nål. Pang sa det!

Efter kaffet for pappa och jag hem till mamma igen. Pappa ville ju såklart att hon skulle få vara lite med mig på nyårsafton med innan det vankades sängen.

Vill önska alla ett riktigt Gott Nytt År!

Kram från mig

Inga kommentarer: