torsdag 25 december 2008

Torsdag 25:e December - Synd om Aaid :(




Idag vaknade vi av att Aaaid kom och hälsade på. Han luktade alldeles rökigt och berättade för pappa att det brunnit i deras hus inatt!
Jag tycker det hela verkade jätteunderligt för minns att pappa sa till Aaid redan igår mitt på dan att det brann där han bodde men att brandbilarna lyckats släcka elden. Helt tydligt hade dom inte lyckats så bra dock :(

Efter Aaid farit iväg for vi till Mormor Gun för att hämna ner alla ulklapparna som jag och pappa fick igår. Vi passade även på att äta lite mat när vi lix var där :)
När vi skulle fara hem for vi förbi och tittade på Aaids hus, och OJ vad det rykte där. Det var aldeles svart på hustaket och massa folk och poliser och brandbilar där.
Det var först nu när jag fick se hur det såg ut där som jag verkligen förstod vad Aaid hade sagt imorse. Hela vägen hem tänkte jag på det.

"Aaid hus brinner"
Ja sa pappa
"Aaid ledsen hus brinner"
Ja han är nog ledsen sa pappa
Så funderade jag en hel massa och sa
"Köpa nytt hus Aaid?"
Pappa sa att det var en bra idé men att hus kostar pengar
Så funderade jag lite till och pekade på pengarna som ju pappa ha i bilen
"Pengar finns där?"
Ja, sa pappa men ett hus kostar mer pengar än vad pappa har här i bilen
Jag tänkte en stund till
"en, två, tre, fyra, fem, sju, nio, tio?
Pappa skrattade och sa att det kostade mer än det

Jag förstod att det kanske inte var så lätt att lösa så jag sa
"Aaid ledsen, moa kam och puss Aaid"
Det tyckte pappa var ett förträffligt förslag.

Den första bilden visar Aaids hus, den andra hur trött jag var idag när vi kom hem från Mormor Gun och den sista när jag ligger på Aaids ben hos Farmor Kicki.

Nu håller jag tummarna att inte allt i Aaids hus ska vara förstört så han inte måste köpa allt nytt. Snälla Ni andra som läser håll era tummar ni med!

Inga kommentarer: