tisdag 9 december 2008

Tisdag 9:e December




Tjohejj!
Kanondag idag faktiskt.

Vaknade lite väl sent (pappsen försov sig lite) men vi tog det ändå lugnt på morgonen för han hade inget möte inbokat som tur var.
Jag käkade välling till frukost (smet in i mitt rum och satte mig på min lilla prinsesstol) och öppnade som vanligt mitt paket. Idag fick jag en riktig favorit! - glassbollen.
Oj vad jag hade kul med den imorse, och dessutom fick jag ta med den till dagis o visa alla fröknarna. Däremot la vi upp den på min hylla igen när pappsen for så inget annat barn skulle ta den av mig :)

Blev hämtad vid 17 och då for vi direkt hem. Det var skönt att slippa ränna runt och handla eller så för jag är ju ganska trött när pappa hämtar mig. Han hade tydligen varit och handlat lite julgrejjer innan han hämtade mig så under middagen planerade vi var vi skulle sätta den nya granen!

Tillslut bestämtde vi oss för en plats inne i rummet. Efter vi fått ihop granskrället satte vi dit massor av ljus med - jag tycker vi fick till det hela ganska bra faktiskt.

När granen var på plats och ljusen tända så tog pappa fram kolkritor och målade min och pappas hand alldes svart! Haha jag tycker det var jättekul för man kände sig verkligen skitig. Hur som helst så tryckte vi sedan händerna mot ett papper och vipps! så var våra händer kvar där på papperet. Så lustigt.

Efter det blev det tvättning av både händer, ansikte och kläder, och sedan äntligen lite lugn och ro i soffan framför en nyyyyy Puh-film.
Nu ska jag bara äta lite välling och sedan tjoppa mig ner i sängen. Är ganska trött faktiskt.

Kram alla!

Inga kommentarer: