måndag 29 december 2008

Måndag 29:e December


Måndag fast inget daaaigs? Vad är det som händer?

Tydligen är pappa ledig från "obbet" så jag inte behövde fara på dagis!
Vaknade ganska sent idag igen eftersom jag var nattskata igår. Pappsen steg upp samtidigt och gjorde välling och satte på tv åt oss så vi hade nått att kika på medans vi mumsade fikat.

Till lunch blev det fisk för mig, och pappsen gjorde varmkorv vilket jag osså fick smaka såklart när jag med bedjande ögon tittade på när han åt.
Blev en lite kortare sovstund idag än igår, tror vi vilade kanske en timma innan vi gick upp och lekte lite med Lego. Pappa lagade till middag, det blev "oodpudding" vilket jag tycker är smaskens medans pappa inte verkade gilla det lika mycket. Han åt dock upp för han vet ju att man inte får någon Ementin om man inte ätit upp maten!

Sedan fick ju Kicki sin dator som pappa och david köpt till henne i "ulklapp" så pappa satt i arbetsrummet ett tag för att ta med sig lite kort och stoppa in i den innan vi packade min nallepuh-väska med lekisar och begav oss iväg till Kicki.

Jag tror både Kicki och Aaid tyckte jag var söt när jag stapplade in hos dom med min nya Puh-väska på ryggen :)
Där fick vi lite kaffe medans Aaid och pappa fixade till den nya datorn.

Vi stannade inte så länge idag eftersom pappsen sa att han verkligen ville få till våra sovtider igen, så hemmåt vid 20-snåret och direkt vi for hem fick jag välling och macka. Sedan ringde vi upp till mamma också så jag fick prata med henne medans jag fickade.
Nattade vid halv nio och pappa läste tre böcker för mig så jag skulle hinna bli lite trött innan vi släckte lampan. Han fick ändå ligga hos mig i mer än en timma men tillslut somnade jag i alla fall.

Inga kommentarer: