söndag 28 december 2008

Söndag 28:e December

Halloj

Idag vaknade jag ganska sent eftersom jag hade lite problem att somna igår..Pappa nattade mig vid 21 men jag somnade ändå inte förrns 01.30!
Jag var hungrig, ville ha välling, ville ha mat, ville ha banan, hade ont i benet, hade ont i magen, ville gå på pottan, ville läsa, ville he på lampan, ville ligga i soffan, ville sitta i stolen, ville hämta nalleböönen och ville hämta ior...men ville INTE sova. "Moa kaaaaan inte sooa" sa jag hela tiden.

Hur som helst -tillbaks till morgonen. Pappsen och jag fikade tillsammans och gjorde ganska direkt därpå lunch. Jag fick god lax, en "ementiin" och en "puh-apsin-glass", medans pappa gjprde sparris-soppa. Efter det vilade vi lite..eller rättare sagt mycket. Somnade efter lunchen vid halv två men vaknade inte förrns 17! Oj vad tokigt det blivit med tiderna nu, det ska vi ordna imorgon.

Vi och Aaid var bjudna på middag hos Farmor Kicki så vi tog bilen och for dit sedan när vi bytt om och gjort oss stiliga. Stannade där nästan till halv tio. Där hann jag med att följa med Kicki till tvättstugan, busa med Aaid, spela mitt spel jag fått av Eva och racade med barndvagnen runt runt.


Dock..eftersom jag sovit middag så länge hade jag jättesvårt att somna inatt med och tillslut blev pappa irriterad på mig. Det är inte så ofta han brukar bli arg men ikväll kände jag att han var det :/
Vi tog på nattskjortan, drack "älling", läste bok och släckte lampan just före 22, men jag kunde bara inte sova..Först var pappa snäll och bar tillbaks mig in till sovrummet när jag gick ut till han i vardagsrummet, men tillslut blev han arg och sa till mig på skarpen. Då blev jag såklart pott-nödig. Tre gånger.
Jag tror nog jag förstår att han blev lite less på mig eftersom jag tände och släckte lampan hela tiden och gick upp ur sängen..men han måste väl förstå att jag inte var trött heller.
Tillslut somnade jag i alla fall, och hörde i sömnen att pappa kom in och viskade i mitt öra att han älskade mig fast jag varit lite småjobbig inatt. Det kändes skönt att höra i alla fall.

Natti alla som läser

Inga kommentarer: