söndag 7 december 2008

Söndag 7:e December



Tjo.
Idag vaknade jag först vid 8.30, och tro det eller ej - men pappsen steg upp samtidigt som mig!
Vi fikade macka och välling (inte han) i soffan.
Jag fick Fisk till lunch och sedan for vi iväg till julmarknaden igen, men idag var mamma där också!
Det var verkligen supermysigt att gå runt där och hålla mamma i ena handen och pappa i den andra (även fast de nog fick bära mig mest). Jag fick ett fint halsband av pappa och mamma köpte en bok och en leksaksgrodda till mig. Dessutom bjöd hon oss på lussekatter.
Tyvärr fick man inte klättra upp på båten idag eftersom det stod massa folk på den och lät hemskt. Pappa förklarade att de spelade fiol och grejjer men jag vet inte jag..nog var det bättre igår när dom inte var där.

Hälsade även på Tomten idag igen, men jag köpte inget eftersom det inte är godis-dag idag. Såg också Vingas mamma i vimlet men då var jag så trött så orkade nästan inte ens hälsa.

Vi kom hem runt fikadax, och mamma följde med för att hämta lite grejjer.
Efter det har jag och pappsen hunnit julpyntat klart här hemma, ätit lite banan och även tagit ett snabbad eftersom man luktade ganska mycket rök. Nu är jag supertrött och ligger o vilar i soffan men ser fram emot "plock-middag" - det är massa ost och skinka och majs och stips och leverpastej och grejjer :=), osså ska jag och pappsen se lite på Madagaskar 2 innan det blir natti.
Filmen verkar väl iofs bra men jag förstår inget av vad dom säger...antar djur pratar på ett annat sätt än vi människor :S

Kram alla och hoppas Er helg varit lika kalasbra som min!

Inga kommentarer: