lördag 27 december 2008

Lördag 27:e December


Hejje!

Igår orkade jag inte skriva så mycket, men jag lekte såklart med mina julklappar och sedan for jag, Aaid och pappa till Kicki för att äta middag. Mormor Gun var osså där men hon hade lite ont i en höft :/
Jag sov i alla fall hos Farmor eftersom pappa och Aaid skulle gå ut på Rex och träffa massa kompisar.

Idag kom pappsen och åt lunch med mig vid 12-tiden. Sedan for han och jag och Kicki på stan för att leta kläder åt honom. Vi hittade ganska mycket fint tycker jag men inget passade riktigt bra så blev inget inhandlat. Stan är inte någon hitt direkt tycker jag...massor av folk och så är det jobbit att gå ut i kylan och in i varma butiker om och om igen hela tiden. Vi for tillbaks till Kicki där pappa nattade mig för min lunch-sovstund. När jag vaknade var jag lite grinig så pappa var orolig om jag var sjuk, men efter vi två for och handlade och kom hem igen så visade jag allt att jag var prexis så pigg som jag brukar.

Vi har haft en helt perfekt kväll. Pappa lagade tacos till mig och han medans jag såg på Puh. När maten var klar åt vi massor, jag åt säkert nästan 1,5 tacos och pappa skyfflade i sig 8 stycken. Sedan nattade vi alla tomtar och tomtegummor i två stora lådor och bar upp dom på vinden. Efter det var klart så spelade vi ett spel flera gånger som jag fick av Eva. Det handlade om att man skulle hitta två likadana bilder - var superskojj när jag väl förstod vad det gick ut på :)
Justja, jag har ju fått äta Oooodis idag med för det är nämligen Odisdan!

Pappa bäddade rent i sängen och tog på mig det nya nattlinnet jag fick i Ulklapp, sedan bar det av i sängen först vid 23-tiden. Nu hoppas jag att jag ska kunna somna snabbt så jag vaknar utvilad tills imorgon då jag ska spela mera med pappsen!
Kram!

Kom också på att det verkar ha ordnat sig bra för Aaid ändå. Han hade en försäkring som gäller och ha fått vara in i sitt hus och hämtat hem alla kort och sånt han var rädd om. Vad bra det löste sig så tillslut ändå!

Inga kommentarer: