måndag 22 december 2008

Måndag 22:a December

Hallojjs.

Imorse försov sig jag och pappsen. Han var tydligen jättetrött imorse eftersom han vaknade mitt i natten av att han bitit sig själv i tungan och blev så irriterad av det så han blev pigg och inte kunde somna om :D
Jag tog såklart tillfället i akt och sov så länge jag bara kunde, inte tänkte jag väcka han inte, hehe.

Bar iväg till dagis vid 10-tiden och Kicki hämtade mig vid 14 så blev en kort dag. Vi for direkt och hälsade på Gun tills pappa kom och hämtade upp mig där när han jobbat klart för dagen.

När vi kom hem så kokade pappa spagetti och värmde upp köttbullarna vi fick av Kicki. Det var riktigt gott, både jag och pappa åt upp hela portionen. Efter det så gick vi in i datarummet och pappa visade mig massa videoklipp från när jag var liten och även när Gizzo var aldeles nyfödd. Jag tyckde det var SUPERSPÄNNANDE att titta på! Såg flera filmer säkert 3-4 gånger. Har så svårt att förstå det där att pappa kan vara både på datorn och sitta o hålla i mig samtidigt. Jag pekade och sa "pappa där OCH pappa här!". Det var såklart också kul att se när jag var en liten bäbis. Ibland leker jag ju bäbis nu med men nu såg jag hur jag var när jag verkligen VAR en liten plutt.

Efter det slog vi in lite paket tillsammans och tog även bilen för att lämna några av paketen som en överraskning.. :)
På vägen hem for vi förbi hemma hos mamma för att hämta två paket hon lämnat i sin brevlåda till mig och då fick jag världens längtan efter henne. Det har inte hänt förut men nu sa jag om och om igen "jag äskar mamma, jag äskar mamma". Pappa visade att det var släckt hemma hos mamma genom fönstren och vi plingade även på för att jag skulle se att hon var bortrest. Jag var dock ledsen fortfarande så pappsen ringde upp henne så jag fick prata med henne i alla fall. Eller prata och prata..jag sa inte så mycket men fick lyssna på hennes röst. Det var skönt. När vi kom hem gick det dock över snabbt när jag hamnade i soffan och pappa satte på en ny Puh-film och jag fick en glass.
När vi sett klart Puh tillsammans blev det nattning. Somnade på tre röda efter pappa släckt lampan och läst godnattbön :)

Inga kommentarer: